Ekonomi

Tüketici şirketleri sürdürülebilirlik için iş birliği yapmalı

EY tarafından Economist Impact için yapılan araştırmaya nazaran, şirketler sürdürülebilirlik amaçlarına ulaşmak için rakipleri dahil ekosistem ölçeğinde iş birliği yapmalı.

Uluslararası danışmanlık, kontrol ve vergi şirketi EY Türkiye (Ernst & Young) tarafından Economist Impact için yapılan araştırmaya nazaran, araştırmaya katılan yöneticilerin 45’i sürdürülebilirlik için rakipleri ile iş birliğine sürat verdiklerini söylüyor. Öteki taraftan, araştırmaya nazaran dünyanın dört bir yanındaki tüketici şirketleri, sürdürülebilirlik gayretlerine tüketicilerin ve siyaset yapıcıların muhtaçlıklarını gereğince dahil etmiyor. Bu, sürdürülebilir bir gelecek sağlama ve kıymet yaratmada kıymetli bir fırsatın değerlendirilemediği manasına da geliyor.

EY’ın mevzuyla ilgili araştırması, bölümdeki 400 üst seviye yöneticinin görüşlerini içeriyor. Araştırmaya nazaran, şirketler sağladıkları güçlü itimat sayesinde tüketici davranışlarını şekillendirmede değerli bir fırsata sahipler. Araştırma, tüketici eğilimlerinin ve beklentilerinin sürdürülebilirlik stratejilerini yönlendiren en tesirli faktörler olduğunu ortaya koyuyor. Araştırmaya katılan yöneticilerin 88’i, tüketici ve pazar eğilimlerine yanıt verme ihtiyacını “çok önemli” veya “çok yüksek düzeyde önemli” olarak belirtiyor.

Bununla birlikte, araştırmaya katılanların sadece 32’si tüketicilere yönelik sürdürülebilirlik odaklı bir iş birliği geliştirmiş durumda. Bu, başka şirketlerin sürdürülebilirlik alanındaki stratejik maksatlarına ulaşmalarında değerli bir fırsatı kaçırdıkları manasına geliyor.

Araştırmaya katılanların yaklaşık üçte ikisi (62) tüketici alışkanlıklarını şekillendirme gayesiyle iş birliği yaptığını belirtse de, mevzu emisyonlara ve eser atıklarına geldiğinde, bunun birçok şirket için hala değerli bir açık olduğu görülüyor.

Araştırmaya nazaran, şirketler sürdürülebilirlik uygulamalarında zorluklarla karşılaştıklarında iş birliğine gitme konusunda güçlü bir istek sergiliyor. İştirakçilerin değerli bir kısmı (85) ortak sürdürülebilirlik stratejisi oluşturmak için paydaşları ile daha yakın çalışma isteğinde olduklarını ve 45’i de rakipleriyle iş birliklerini hızlandırdığını söylüyor. İş birliklerinin şimdi gereğince optimize edilmediğini belirtenlerin oranı ise 29 seviyesinde.

EY Türkiye Tüketici Eserleri ve Perakende Bölümü Önderi Kaan Birdal, araştırmayla ilgili şu değerlendirmeyi yaptı: “Sürdürülebilirlik tüm dünyadaki tertiplerin en temel önceliklerinden biri. Gelinen noktada, şirketlerin sürdürülebilirlik gayretlerinin, yalnızca kendi tertipleri ile kısıtlı olmanın ötesine geçmesi gerektiğini görüyoruz. EY tarafından Economist Impact için gerçekleştirilen bu kıymetli araştırma, ekosistem iş birliğinin tüketici şirketlerinin sürdürülebilirlik amaçlarına ulaşma yolunda birlikte hareket etmelerinin kıymetini ortaya koyuyor. Bu bahiste mert bir vizyonun kıymeti çok büyük.

Organizasyonlar sürdürülebilirlik gayretlerini; tedarik zincirleri, iş ortakları, hatta rakipleri de içerecek biçimde genişletmeli. Birebir vakitte şirketlerin, sürdürülebilirlik stratejilerini faaliyette olduğu pazarlara bütünsel olarak entegre edilebilmesi için tüketicilerle, topluluklarla, kamu kurumlarıyla ve öbür tertiplerle iş birliği yapması epeyce önemli.”

Kaynak: (BYZHA) – Beyaz Haber Ajansı

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

paslanmaz korkuluk
Başa dön tuşu